сряда, 2 януари 2013 г.

Позакъсняло писмо до Дядо Коледа… или Дядо Мраз…


Мили Дядо Коледа… тоест Дядо Мраз… Прости ми - малък съм още и все се обърквам, ама и без това гледам, че и мама и тате, и останалите човеци наоколо и те са объркани… Нали трябва да ти напиша писмо, за да получа подаръци? Затова пиша, иначе ме мързи, пък и на ръка е доста по-тъпо, отколкото на лаптопа, на айпода или айфона, но това са едни други кахъри, както казвала навремето баба ми Цана, докато била още жива… Та ето - пиша. Пиша ти, защото съм още малък, а съм заченат, израснал и "празнуващ" в условията на икономическа криза /тате/. Пиша ти, защото всички ме обичат повече от живота си и искат най-доброто за мен, а няма как да го получа /мама/.
Моля те, Дядо Коледа… или Дядо Мраз… за много неща те моля. Няма да те занимавам за референдума, парламентарните или местните избори, защото наистина съм малък и поне още 17-18 години тези дивотии няма да ме занимават, така както занимават мнозина и то не е ясно защо. Аз ти пиша, защото мама си стои покрай мен в къщи и получава някакви идиотски стотинки за това, че гледа още едно дете на тази "отмираща бананова република" и "мизерстващ гласоподавател" /тате/; Пиша ти, мили дядо, защото тате пък работи като вол седем дни в седмицата и 365 дни в годината /ако не е високосна/ за нещо, което мама нарича "социални помощи", а с тях дори не можело да си платим наема, тока, водата, кабелната, телефона и кредитите, за ядене да не говорим. Пиша ти, защото баба си отиде в болницата заради неуредиците в здравно-осигурителната система, а дядо последва баба, тъй като пенсията не му достигна след 50 години трудов стаж да се погрижи за здравето си. Дядо Коледа /или Дядо Мраз/, сестричето ми има проблеми с нещо, наречено "рак" или "скарида" заради стреса или лошия живот, тъй че е на хемодиализа и и пада косицата. Мама и тате опитаха да съберат парички за лечението й /тя е малка, русокоса, синеока, казва се Кая, няма още две годинки/, ама как се събират 120 000 от тези неща, дето им викат "евро"? Опитаха и с СМС-и, но тях ги пускали по риалити предаванията по телевизията, не за болни деца. Пиша ти и за кученцето ни, което - казват отишло на едно по-добро място, след като един лош и пиян чичко шофьор го блъснало, а после дало 10 кинта на чичкото полицай да не го накаже за това. Пък и да не забравяме топящия се Северен полюс, умиращите гори на Амазонка, западналите Видин и Лудогорие, дупката в озоновия слой, китайските стоки-менте и чалгата…
Малък съм още и нищо от това, което ти написах, не разбирам, но ти нали си чуден герой, ти ще оправиш нещата, нали, Дядо Коледа… или Дядо Мраз…
Защото все пак са празници и идва нова година с нови надежди и нови мечти.
Пък ако може - донеси ми и някакво подаръче.
Дори мъничко…

Записа Камен Петров

Няма коментари: