понеделник, 16 декември 2019 г.

Търси пиян китаец в Бурса!

Шефът на вестника, на който му викат Големия Тони, най-вече защото е голям и се казва Тони, ме вика и нарежда:
- Отиваш на командировка в братска Бурса и ще търсиш един китаец.
- Китаец? В Бурса?
- Да. Няма да ти е трудно, защото явно често е пиян. От разшифровани съобщения в социалните медии, нашите разследващи журналисти са му направили профил. Нали знаеш какво означава „профайлър“?
- Да.- излъгах аз.
- Добре. Явно в тия чатове китаецът е писал само кодирани съобщения през половин час, че си налива 50 грама пиячка. После спи. Радиомълчание. Ясно?
- Да.- пак излъгах аз.
- Хубаво. Въпроси?
- Ми да... китаец... В Бурса... Пиян...
- Е кво не ти е ясно, бе дребен? Лесно ще познаеш, защото на всичкото отгоре вероятно куца.
- Сега пък куц пиян китаец в Бурса, така ли, мамка му?!?
- Виж сега, моето момче. Куцането на китаеца е резултат от планирана високотехнологична и скъпа операция. На човека са му правили още в Мадан няколко пъти еманация и градация на евтаназията, след което през лявото ухо преливат плазма, миазма, стронгофили, както и други медицински чукурикита, а след безкръвно ядрено планиране, разграждане и дефицит стигат до уреята и оттам вливат това в ставите на краката, които се превръщат по медицински път в изкуствени стави. Явно като шпионин е обикалял инкогнито из половин Европа и са му правили упорито трапанации из половин Европа, даже в Русе. Ясен ли съм?
- Ясен си ми като слънчев лъч, шефе.
- И кво прайм сега?
- Баница правим, кво правим.
- Момченце, внимавай в картинката!
- Да, шефе!
- Точно така.
Теглих му една майна, само че на ум, все пак му викаха Големия Тони, после заминах в командировка в братска Бурса да издирвам странното същество.
В Бурса беше шумно, многолюдно и мръсно.
Китайци нямаше.
Рекох си, че по-лесно ще е ако мръдна още малко на изток, примерно в Китай, ама кой съм аз да разсъждавам над заповедите на шефа.
Затова затърсих.
По едно време гледам един дребен местен, безобиден на вид, облечен в кожено яке с кожена яка в жегата, седи пред една малка кръчма на чаршията и смуче нещо като мътилка или мляко.
Оказа се че е ени ракъ.
Гризеше и грамаден октопод.
- Викам, хелоу, юнг туркиш мен. Джгатайци има ли?
- Ти си ампили куку, Камски. Една ичкия от 50 грама преди лягане искаш ли?- ми отвръща с пълна с октопод уста тоя тип и ме хвърли в оркестъра, върна ме в първи клас направо.
- А?- интелигентно рекох аз, понеже съм интелигентен от малък.
- Кво „а“ пък сега. Джофата съм, бе брат. Махай тая кьор амджик суратла, агалар. Джофата от Мадан, ама съм от Кубрат, всъщност съм от Русе, жител съм на Гърция и живея в Бурса.
- Ясно. Рекох още по-интелигентно, но малкото ми мозъче веднага прещрака. Джофата можеше от раз да ми реши проблема с шефа във вестника. Ей го на – в Бурса ли е – в Бурса е. Прилича ли на китаец – прилича. Пиян ли е – пиян е. Сега оставаше да разберем дали и куца, и ми е в кърпа възран, викам си. Затова креснах:
- Клас стани! Клас мирно!
Дребният пиян китаец от Бурса скочи инстинктивно и закуцука да избърше черната дъска, макар че черна дъска разбира се нямаше.
Хванах го!
Викам – брат, дай да те водя на една разходка през Кипър, София и до Варна. Там в един вестник искат да ти вземат интервю.
Докато ми отговори обаче, се чуха свирки и полицейски сирени.
Навсякъде захвърчаха заптиета, от ония дето навремето са имали присъствие и в България.
- Бягай, Джофс! Давай, аркадаш!- вернах гороломно, сграбчих го и хукнах.
Търчахме по баири и сокаци. Прескачахме бордюри и кьошкове. Пробягахме чаршии и мегдани. Дори влязохме в някаква одая и една баба в забрадка вика – бир екмек, бир екмек, беше се объркала явно, че сме от кептъринга на Камбето от Филибето.
Блъскахме объркани ханъми, заобиколихме една джамия и трима имами.
Прекосихме цялата валия Мармаха, едно 10,44 квадратни километра крос направихме.
- Евалла, Джофс, машалла и аферим.- викам като чух, че заптиетата остават някъде зад нас по сокаците – Сега хващаме самолета за Кипър.
- Айде в Румъния. Там има мамалига. Обичам.
- Няма да стане. Там дебне в нелегалност Калчев. Кипър!
- Кой Кипър?- пита подозрително Джофата – Ти си бил чок ачик, бе. Вери оупън, както вика Сакина.
- Гръцкият, брат. ГРЪЦКИЯТ!- крещя паникьосано и си бием камшика от братска Бурса и братска Турция, дори не купихме армаган на жените у дома, нито локум, шам фъстък и ени ракъ за апапите.
Една чекия ми остана от бягството, дори ятаган за спомен нямах време да си купя.

Няма коментари: