понеделник, 16 декември 2019 г.

За Весо/Васката и Токина



Весо беше известен в определени среди най-вече като Васката, но засега беше в относителна безопасност, тъй като този компрометиращ факт беше известен предимно на един засекретен агент, законспириран вътре в пчелен кошер нейде край Тетевен или Тутракан, това никой не знаеше точно, дори и президента.
Кодовото име на агента беше просто Токина, но и това не беше сигурно, а историята на неговата диверсия бяха безвъзвратно загубени при реформите в Българската армия, от която де факто накрая нищо не остана, освен Каракачанов.
Както и да е.
Шефът пак ме извика.
- Виж сега, малкия, отново влизаш в ролята на инспектор Петров. Знам, че вече ги няма ЩАЗИ, Гестапо, КГБ, а може би дори ги няма и Мосад и Секуритате, ама това никой не го знае със сигурност но тази задача е важна. Искам да слезеш до дъното. Като казвам дъното имам предвид дъното. Тинята. Там, където акат и пишкат рибките в аквариума. Ясен ли съм?- рече Големия Тони, който беше големият шеф на малкия провинциален вестник.
Слязох на дъното при тинята какво да направя.
И аз трябваше да ям и да си получавам заплатата.
От тинята изплува Весо/Васката.
Всъщност не изплува.
Стоеше си там като скала, обвита във водорасли, защото той още от малък си беше голям и лесно изпъкваше.
Вдигнах очи към него и тежко преглътнах.
- Ъъъ, здрасти.
Човекът очевидно беше под прикритие, но дори и без 7 часа разлика виждах с просто око, че няма как да се слее с околната среда от нискорасляци, в която – уви – явно успешно се вписвах и аз.
Той беше като скала, ние като миди.
Явно затова му викаха Весо, а после и Васката.
Не знаеха какво да кажат.
Весо/Васката държеше в скута си огромен черен паяк и го галеше.
Баси, викам си, това е тарантула, няма начин.
- ВИЖДАШ ЛИ ГО ТОВА ДРЕБНОТО?- с гръмовен глас викна той.
- Ъъъ... Бе да, видях го. Няма как да го видя. Това си е направо шибано огромен космат паяк от марката Тарантула. Само по телевизията съм виждал такива.
- Е, ГЛЕДАЙ СЕГА ТОГАВА...- каза той и го глътна на една хапка. Дори не се оригна.
Вижте сега, това беше наистина чудовищна хапка, все пак паякът сигурно тежеше поне 3 кила, дори и обезкостен, а не беше.
Плюс това беше отровен!
- ТОВА ДРЕБНОТО МЕ УХАПА. ПО КРАКА.- допълни Весо/Васката, докато аз тихичко припадах в основата на скалата, сред водораслите.
После се свестих.
- НИЩО МИ НЯМА КАКТО ВИЖДАШ.- рече той и да, хм, очевидно беше.
- ГЛЕЙ СЕГА, ПОЗНАВАМ ТЕ ОТ НЯКЪДЕ, ПОЗНАТ СИ МИ ПО ЕДИН СТРАННО НЕПРИЯТЕН НАЧИН. КОЙ СИ ТИ?!?
- Ми, инспектор Петров от Икономическа полиция...
- ЛЪЖЕШ, ДРЕБЕН. ТИ ЛИ БЕШЕ ДЕТО ПОДАВАШЕ ЛИЧНО ПОКАЗАЛКАТА НА ДРУГАРКАТА СТОЯНОВА ДА МЕ ШИБА ПРЕЗ РЪЦЕТЕ?
- Ми...
- ЯСНО. ТИ ЛИ МИ ПОДСКАЗВАШЕ ГРЕШНО ПО ГЕОГРАФИЯ?
- Ми...
- ТИ ЛИ МЕ УЧЕШЕ В ГОРАТА ДА ПУША ВРЕДНИ ЦИГАРИ И ЗА ЦЕЛТА ГИ КРАДЕШЕ И НИ БЕШЕ ДИЛЪР С МАЛКОТО ПАЦЕ?
- Ми...
- ЯСЕН СИ МИ. ТИ СИ ОНЗИ ЗАДНИК КАМСКИЯ – ОТЛИЧНИК, НАТЕГАЧ И СЛАБАК.
- Ама...
- МЛЪК! СЕГА САМО ЩЕ СЛУШАШ. ТИ РОВИШ СЕГА ТИНЯТА НАОКОЛО И ВДИГАШ МЪТИЛКА, НО СЪДБАТА ТИ СКОРО ЩЕ СЕ РЕШИ.
- Ама как...
- ТОВА ЩЕ ГО РЕШИ ОНЯ НАШИЯТ СЕКРЕТЕН АГЕНТ С КОДОВО ИМЕ ТОКИНА, КОЙТО ЖИВЕЕ ОТ 7 ГОДИНИ СКРИТ ПОД ПРИКРИТИЕ В ЕДИН КОШЕР НЯКЪДЕ КРАЙ ТУТРАКАН ИЛИ ТЕТЕВЕН, НЕ ПОМНЯ ВЕЧЕ. АЗ КАЗАХ.
Ето така накратко се оказах забутан в село Царев дол, а човек с ямурлук, ловна пуша и няколко пищова и ножове ме гонеше из полетата в компанията на овчарското си куче.
Но това е една друга история.



Няма коментари: